Nadanie nr PESEL - OrSO-009

Urząd Gminy Chełm

Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich

OrSO-009


Wymagane wnioski


- OrSO-009-01 – wniosek o nadanie nr PESEL


Lista wniosków


OrSO-009-01   (kliknij by pobrać wniosek)


Wymagane załączniki


- dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,

- odpisy aktów stanu cywilnego - dokumenty w języku obcym należy przedłożyć z tłumaczeniem na język polski,

- pełnomocnictwo wraz z dowodem wniesienia stosownej opłaty skarbowej w przypadku działania za pośrednictwem pełnomocnika.


    Dokumenty do wglądu


    - dowód osobisty lub paszport albo inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo,

    - dokument potwierdzający dane siedziby pracodawcy w przypadku braku miejsca zameldowania.


      Sposób i miejsce składania dokumentów


      Osobiście:

      Urząd Gminy Chełm

      Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich
      Stanowisko ds. Ewidencji ludności, dowodów osobistych
      ul. Gminna 18, Pokój nr 5
      22-100 Pokrówka


      Godziny przyjęć interesantów:

      poniedziałek, środa, czwartek od 730 do 1530.

      wtorek: od 730 do 1600.

      piątek: od 730 do 1500.

      W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

      tel: 82 564 55 54

      Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


        Wymagane opłaty


        Brak


        Sposób i miejsce odbioru dokumentów


        Urząd Gminy Chełm

        Referat Organizacji i Spraw Obywatelskich
        Stanowisko ds. Ewidencji ludności, dowodów osobistych
        ul. Gminna 18, Pokój nr 5
        22-100 Pokrówka

        Godziny przyjęć interesantów:

        poniedziałek, środa, czwartek od 730 do 1530.

        wtorek: od 730 do 1600.

        piątek: od 730 do 1500.

        W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt:

        tel: 82 564 55 54

        Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


          Termin złożenia


          Brak


            Termin załatwienia sprawy


            Do 30 dni.


            Tryb odwoławczy


            Brak


            Informacje dodatkowe


            - Wniosek o nadanie numeru PESEL powinien zawierać podstawę prawną, z której wynika obowiązek posiadania numeru PESEL.

            - Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika wraz z dokumentami potwierdzającymi dane zawarte we wniosku w organie gminy, który dokonał zameldowania na pobyt czasowy, a w przypadku braku miejsca zameldowania, w organie gminy właściwym dla siedziby pracodawcy.

            - W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy, wniosek o nadanie numeru PESEL należy złożyć w urzędzie dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy (ul. Nowogrodzka 43).

            - Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.

            - Osoba składająca wniosek o nadanie numeru PESEL otrzymuje z urzędu powiadomienie o nadaniu numeru PESEL.


              Podstawa prawna


              - Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity - Dz. U. z 2017 r. poz. 657),

              - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2017 r. poz. 1257),

              - Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (tekst jednolity - Dz. U. z 2015 r. poz. 1984).